W naszej szkole możliwe jest uzyskanie dokumentu elektronicznego – mLegitymacja.
Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Wojszczycach przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem. Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcję i moc prawną, jak legitymacja wydana w wersji papierowej lub w postaci plastikowej karty (e-legitymacji). Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:
· potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły,
· skorzystać z ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji.
Dzięki mLegitymacji można zapomnieć o noszeniu tradycyjnego dokumentu. To tradycyjna legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu (wg gov.pl).
Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!
W celu uzyskania mLegitymacji należy:
· zapoznać się z Regulaminem mLegitymacji w Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Wojszczycach dostępnym tutaj,
· pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić (rodzic/opiekun lub pełnoletni uczeń) i dostarczyć do sekretariatu,
· wysłać poprzez dziennik elektroniczny UONET+ (instrukcja tutaj) aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 1MB i wymiarach minimum 500×600 px lub przesłać na adres sekretariat@spwojszczyce.pl
· zdjęcie można przygotować za pomocą bezpłatnego kreatora zdjęć do mLegitymacji dostępnego pod linkiem https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji
· zainstalować na urządzeniu mobilnym aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub App Store,
· odebrać z sekretariatu szkoły kod QR oraz kod aktywacyjny do aplikacji mObywatel (odbiór potwierdzić datą i podpisem w dokumentacji),
· wykorzystując otrzymany kod QR i kod aktywacyjny mLegitymacji dodać usługę mLegitymacja do aplikacji mObywatel (instrukcja tutaj).
Aby anulować mLegitymację (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) należy pobrać wniosek ze strony internetowej szkoły, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły. Potwierdzenie anulowania zostanie przesłane poprzez dziennik elektroniczny UONET+.
Wzory wniosków:
· Wniosek o wydanie mLegitymacji
· Wniosek o anulowanie mLegitymacji
Wymagania techniczne dla urządzeń mobilnych:
· system operacyjny Android w wersji 6.0 lub wyższej, lub iOS w wersji nie niższej niż 10.3,
· połączenie z Internetem.
Podstawa prawna:
Ważne linki:
· Informacje o publicznej aplikacji mobilnej
· Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel
· Klauzula