Informujemy, że w ramach dofinansowania ze środków Programu Erasmus+, nasza szkoła będzie w tym roku realizować projekt pt. “Szkoła Młodych Europejczyków” - nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000129058. 

W ramach projektu na mobilność zagraniczną do szkoły partnerskiej w Grecji będzie miało możliwość pojechać 25 naszych uczniów oraz 4 opiekunów. Planowana data mobilności to 21-04-2023 do 04-05-2024r.

Projekt zakłada mobilność uczniów do Grecji w czasie, której wezmą udział w zajęcia integracyjnach i edukacyjnych. Uczestnicy poznają historię, geografię i kulturę grecką, dowiedzą się jak wygląda system edukacji w Grecji i pogłębią swoje kompetencje cyfrowe oraz językowe. Głównym celem mobilności jest zmotywowanie uczniów do nauki języka angielskiego oraz próba zapoznania ich z narzędziami TIK.

Liczymy, że mobilność zagraniczna przyczyni się do rozwoju wśród uczestników kompetencji międzykulturowych, komunikacyjnych oraz społecznych.

ZACZYNAMY REKRUTACJĘ!


Wszystkich uczniów zainteresowanych udziałem w projekcie zachęcamy do zapoznania się z regulaminem rekrutacji oraz uzupełnieniem formularza zgłoszeniowego (dostępnego w załącznikach) i dostarczenie go w terminie 5 lutego do sekretariatu szkoły.


Więcej informacji na temat projektu można uzyskać u dyrektora szkoły.

Do zobaczenia w Grecji!

 

  Regulamin Rekrutacji Uczniow 2024 Wojszczyce(1) (1)

  formularz rekrutacyjny (1)

  zal 2 instrukcja wypelniania dokumentow aplikacyjnych wojszczyce


  Rekrutacja uzupełniajaca

  Rekrutacja uzupełniająca 2

 

PROJEKT "SZKOŁA MŁODYCH EUROPEJCZYKÓW"

Powitanie Grecji - nauka w szkole greckiej.
Poznaliśmy naszych rówieśników z gimnazjum nr 7 w Katerini. Gospodarze zaprezentowali tańce narodowe, które wspólnie z nimi tańczyliśmy. Na jednej z lekcji języka angielskiego uczyliśmy się zwrotów w języku greckim, na kolejnej natomiast poznaliśmy walory ukształtowania powierzchni Grecji oraz specyfikę miejscowej flory i fauny.
 
 
 
 

 

Wizyta na miejscowym targu związana z posługiwaniem się językiem angielskim w celu znalezienia składników potrzebnych do zrobienia greckich potraw.
Każda z grup miała inną potrawę i musiała chodząc po miejscowym targu odnaleźć u sprzedających właściwy produkt posługując się językiem angielskim. Zadanie to oprócz umiejętności mówienia w języku obcym wymagało również kreatywności, ponieważ uczniowie komunikowali się z Grekami, którzy słabo posługiwali się angielskim.
Wieczorem odbyły się zabawy integracyjne o charakterze sportowym.
 
 
 
 
 
Realizacja programu kulturowego – zbieranie przez uczniów informacji i materiałów graficznych na profile internetowe, nauka podstawowych zwrotów w języku greckim.
W czwartek 25 kwietnia po śniadaniu wyruszyliśmy na miejscową plażę Olimpiaki Akti (Olimpic Beach) w celu kontynuowania rozgrywek sportowych w grupach integracyjnych. Po obiedzie udaliśmy się malowniczą trasą wzdłuż Morza Egejskiego i masywu Olimp do malowniczego miasteczka Litochoro, gdzie rozpoczyna się zapierający dech w piersiach szlak wzdłuż wąwozu Enipeas. Celem naszej wędrówki był jeden z cudów natury – wodospad Zeusa i wanna Afrodyty. Po powrocie do miasteczka uczniowie mieli okazję wykorzystać swoje umiejętności językowe podczas zakupów pamiątek oraz przekąsek.
 
 
 
 
 
Realizacja programu kulturowego – zbieranie przez uczniów informacji i materiałów graficznych na profile internetowe, nauka podstawowych zwrotów w języku greckim.
W piątek 26 kwietnia po śniadaniu wyruszyliśmy do miasta Kalabaka położonego u podnóża masywu Meteora, na którego szczytach mnisi prawosławni wznieśli klasztory, które zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jeden z nich mieliśmy okazję zwiedzić. Kolejnym z punktów wyprawy była również wizyta w manufakturze ikon, gdzie na miejscu zostaliśmy poczęstowani miejscowym przysmakiem loukoumi, każdy miał okazję zaopatrzyć się w oryginalne dewocjonalia i pamiątki. W drodze powrotnej mieliśmy okazję skosztować potraw greckich podczas obiadu. Zaserwowane zostały: tradycyjna sałatka grecka, pieczona baranina, jagnięcina, moussaka, pastitsio, gemista, souvlaki, tzatziki, dolmadakia / dolmades, horiatiki.
Wieczorem nastąpiło rozstrzygnięcie rozgrywek sportowo – integracyjnych. Zostały ogłoszone wyniki i przyznane punkty poszczególnym drużynom.
 
 
 
 
 
 
W sobotę 27 kwietnia w ramach realizacji programu kulturowego, pojechaliśmy na wycieczkę do Katerini . Naszym celem było przeprowadzenie wywiadów z Grekami - przedstawicielami różnych pokoleń, na temat ich wiedzy o Polsce, ich preferencji dotyczących ulubionych dań kuchni greckiej oraz tego co wg nich jest warte zobaczenia w ich kraju i najbliższej okolicy. Uczniowie doskonalili niezbędne słownictwo związane z prowadzeniem rozmów w języku angielskim, wykorzystując nowe technologie, translator oraz smartfony w celu dokumentowania swoich wywiadów. Doskonalili również podstawowe zwroty grzecznościowe w języku greckim. Korzystając z pogody odbyliśmy spacer na plażę gdzie zachwycaliśmy się pięknym kolorem, nieba, Morza Egejskiego i zażywaliśmy kąpieli słonecznej. W ramach integracji w godzinach wieczornych odbyła się dyskoteka, podczas której uczniowie próbowali tańczyć m.in. belgijkę oraz jeden z tradycyjnych greckich tańców, którego uczyli się w greckiej szkole.
 
 
 
 
 
W niedzielę 28 kwietnia po śniadaniu wyruszyliśmy do urokliwego kurortu Paralia - Katerini. Na miejscu uczniowie otrzymali kolejne zadania związane z prowadzeniem wywiadów z ludnością grecką. Przy okazji mogli poznać specyfikę jednego z nadmorskich greckich kurortów. Po południu odbyły się mecze towarzyskie z polskimi szkołami przebywającymi w Grecji w ramach programu Erasmus. Niektórzy zajęli się plażowaniem, inni kibicowali, a jeszcze inni poznawali smaki kuchni greckiej.
 
 
 
 
Dzisiejszy dzień zaczął się bardzo wcześnie, ponieważ grupa wyruszyła nad morze, żeby obserwować wschód słońca. Wczesna pobudka była tego warta, ponieważ przeżycia zostaną z nami do końca życia, a utrwalony wschód słońca na zdjęciach będzie nam przypominał piękną słoneczną Grecję. Po śniadaniu czekała nas następna atrakcja, wycieczka nad wodospad Agia Kori. Kolejnym punktem dzisiejszego dnia było zwiedzanie ruin zamku w Platamonas, gdzie mogliśmy zaobserwować żyjące w naturze żółwie, które były dla nas niesamowitą atrakcją. Później udaliśmy się piękną, malowniczą trasą na wysokość 500 m nad poziom morza do wioski Stary Pantaleimonas. Zachwyciły nas urokliwe domki mieszkańców oraz malutkie, klimatyczne uliczki pełne sklepików ze specjałami lokalnych wytwórców, m.in.: mydełkami, balsamami, olejkami eterycznymi, herbatami, miodami, oryginalną biżuterią, itp. Uczniowie kontynuowali program kulturowy poznając bogatą historię Grecji oraz doskonalili umiejętności posługiwania się językiem greckim ze sprzedawcami, korzystając z nowoczesnych technologii, np. translatorów. Jednym z zadań było wykonanie kolażu zdjęciowego zwierzętom domowym, których jest tu bardzo dużo. Tym razem uczniowie mieli za zadanie zrobić jak najwięcej zdjęć kotkom. To był intensywny dzień, pełen niezapomnianych wrażeń.
 
 
 
 
 
 
 
Wtorek, 30 kwietnia
Kontynuacja programu kulturowego, odkrywanie piękna Grecji. Kolejną atrakcją był rejs statkiem na wyspę Skiathos. Podczas podróży statkiem młodzież zwiększała zainteresowanie językiem angielskim poprzez eksplorację tekstów piosenek, słuchanie muzyki oraz aktywne uczestnictwo w różnorodnych działaniach związanych z muzyką. Dzieci miały także okazję spacerować klimatycznymi uliczkami wyspy, gdzie musiały wykorzystać znajomość języka angielskiego i zwrotów grzecznościowych w języku greckim m.in. w celu kupowania pamiątek. Ciekawostką tej wyspy jest to, że stała się ona planem filmowym do głośnego filmu „Mamma Mia”. Po dotarciu na drugą stronę wyspy uczniowie skorzystali z jednej z najsłynniejszych atrakcji, czyli złotej plaży, położonej w otoczeniu lasu piniowego nad Morzem Śródziemnym i mogli zrelaksować się na niej. Podczas rejsu statkiem byliśmy gośćmi kapitana Kostasa, który wszystkich doskonale zabawiał zachęcając do wspólnych tańców i śpiewów. Dzięki doskonałej zabawie podróż minęła nam miło i będziemy wracać do niej we wspomnieniach.
 
 
 
 
 
W środę 1 maja nasi uczniowie odwiedzili prywatną szkołę LIDIA w Katerini. Dzieci wysłuchały tam ciekawostek na temat różnic kulturowych, językowych pomiędzy naszymi krajami, dowiedziały się o systemie edukacyjnym panującym w Grecji. Uczniowie brali aktywny udział w zajęciach doskonalących umiejętności, nazywane kompetencjami kluczowymi, m.in. komputerowe, językowe, społeczne i obywatelskie oraz o bezpieczeństwie i etyce w Internecie. Następnie omówione zostały podstawowe pojęcia związane z kodowaniem i robotyką. Po obiedzie wyruszyliśmy do Leptokarii, gdzie George Jorgas w języku angielskim dokonał ciekawej prezentacji na temat geologii i powstawania różnych skał. Dzieci z uwagą słuchały pana profesora z Uniwersytetu w Salonikach i aktywnie włączyły się w żywą lekcję historii.
 
 
 
 
 
 
Ostatni dzień odbył się pod znakiem podsumowania. Po śniadaniu nasza grupa wyruszyła na plażę, aby pożegnać się z pięknym morzem. Po powrocie do hotelu Dias i krótkim odpoczynku młodzież przedstawiła swoje prezentacje i materiały cyfrowe, które przygotowywała wcześniej w zespołach odkrywając potencjał technologii. Uczniowie wykazali się samodzielnością i znajomością technologii komputerowej, a materiały z wykonanych podczas pobytu w Grecji zadań, były niezwykle interesujące i potwierdziły kreatywność uczniów. Za najlepiej wykonane zadania uczniowie podczas pobytu otrzymywali punkty, które dzisiaj zamieniły się w nagrody.
 
 
 
 
 

Upowszechnianie projektu

Projekt "Szkoła Młodych Europejczyków" pozwolił uczniom SP Wojszczyce na pogłębienie kompetencji językowych i cyfrowych. Dzięki mobilności zwiększyła się znajomość historii, geografii i kultury greckiej. Uczniowie nabyli umiejętności interpersonalne i społeczne. Stali się otwarci i tolerancyjni. Projekt ten był niesamowitym doświadczeniem i przeżyciem. Uczestnicy mobilności podzielili się swoimi doświadczeniami z rówieśnikami, rodzicami, nauczycielami i lokalną społecznością. W pierwszej kolejności informacje o projekcie zostały zamieszczone na stronie internetowej www.spwojszczyce.pl w zakładce Erasmus. Dotyczyły one wszelkich działań w zakresie przygotowania i uczestnictwa w Grecji. Na bieżąco umieszczano relacje na facebooku szkoły. Została utworzona grupa Erasmus "Szkoła Młodych Europejczyków". Informacje o pobycie uczniów w Grecji zostały opublikowane w lokalnej prasie: Kurier Zakroczymski i Wirtualny Nowy Dwór. Kolejnym działaniem promującym projekt była gazetka szkolna oraz prezentacja wyjazdu szerszej publiczności podczas posiedzenia Rady Pedagogicznej i zebrania z rodzicami. Na koniec uczestnicy spotkali się na wspólnych zajęciach, by przekazać sobie i innym wrażenia związane z mobilnością i podsumować korzyści płynące z wyjazdu. Dla wielu uczestników była to prawdziwa szkoła życia, która dała możliwości zdobycia doświadczenia i nowej wiedzy.

21 CZERWCA 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Wojszczycach odbyło się uroczyste podsumowanie Projektu „Szkoła Młodych Europejczyków” w ramach Programu Erasmus+. Projekt finansowany ze środków UE umożliwił 25 uczniom udział w mobilności w Grecji.  Celem było podsumowanie i upowszechnienie projektu. Młodzież przedstawiła społeczności szkolnej i zaproszonym gościom, w formie prezentacji multimedialnej zrealizowany program oraz efekty mobilności. Podczas podsumowania nastąpiło wręczenie certyfikatów uczestnictwa dla uczniów oraz opiekunów mobilności.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Wojszczycach

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Witamy na stronie naszej szkoły!